27 jun. 2013

Ressenya [català] #6: Àles de mosca per a l'Àngel

Hola, viatgers!
Avui us porto la ressenya d'Àles de mosca per a l'Àngel. A part d'això, agraïr-vos que ja hem passat dels 20 seguidors! Visca! ;) Cada cop va millor el blog... bé, doncs, us deixo la ressenya i que la disfruteu!



Títol: Ales de mosca per a l’Àngel

 Autor: Fina Casalderreny

Il·lustracions:  Manuel Uhía

 Col·lecció: Sopa de llibres

Editorial: Barcanova

 Edició: Barcelona, 2006

Pàgines. 143




L’Estrella és una noia nova que arriba a l’escola. Com que és una nena molt especial, els seus companys no li fan cas, però el seu gran i cor i sensibilitat li obriran el camí cap a l’acceptació a la classe. Tot i així, una simple explicació del professor farà tambalejar la seva estabilitat i la seva vida...



Aquest llibre, la veritat, no m’ha agradat ni m’ha desagradat. És un llibre que no m’ha impressionat, encara que, si anem a buscar algun punt positiu, podem dir, pot ser, que és un llibre ben ideat.


M’agradaria analitzar, primer, l’estil de l’autora. Hi ha llibres en què l’autor o l’autora expliquen una història simple, però, amb un estil i un vocabulari tan fantàstic, que t’acaba agradant. D’una idea quotidiana, l’autor, amb la seva experiència, et fa gaudir realment del que explica. Tanmateix, aquesta obra està escrita amb un estil que no trobo gens ni mica personal, vull dir que... l’autora narra d’una manera força planera i amb un vocabulari, i una forma de dir que, crec, sincerament, que és molt poc exigent.

Més interessant, penso, és la història que se’ns explica...
De bell antuvi, ens pot semblar un argument una mica ximple i massa utilitzat: una noia, amb problemes, que arriba nova a una escola. I què? Què ens importen les aventures d’una noia qualsevol? Bé, parem aquí. «Noia qualsevol»? Ni en un milió d’anys! L’Estrella és una nena amb dificultats serioses: cada cosa se la pren al peu de la lletra. I això és molest, perquè les expressions són el pa de cada dia en el nostre llenguatge i s'el·ludeixen amb facilitat.

Com que és una nena tan especial, els seus companya s’aprofiten per riure una mica. I jo dic... quina actitud més vil! Burlar-se de l’Estrella per no poder arribar al seu nivell escolar? Crec que l’autora aquí ha comès un error: no és possible que, en una classe, no hi hagi ni un sol nen que no es compadeixi de l’Estrella. Perdó, però es que no són tan cruels!
Passant a una altra cosa, he de dir que no m’ha agradat com es tracta el tema del rescat de l’Estrella. Hi ha poca versemblança. A veure..., els policies han buscat per tot arreu, no? I no han tingut la curiositat o la decència de mirar a la terrassa? No és possible. La policia utilitza mètodes més professionals, no són aquest tipus de passerells.  

Pel que fa les qüestions tècniques, donaré un punt positiu a les magnífiques il·lustracions. Manuel Uhía realment ha treballat bé, i un de negatiu per una falta gravíssima dels editors: hi ha dues pàgines mal col·locades...! Això tindria que haver estat corregit. 

Per últim, diré que el final, sempre al meu entendre, és massa sobtat i crec que tot acaba com hom espera que acabi i a mi no m’agraden els finals esperats. Me’ls estimo tràgics o, encara que no siguin per plorar, almenys sorprenents. Penso que és un llibre una mica mal tancat. 

El millor del llibre: les il·lustracions.
El pitjor del llibre: l’estil poc personal de l’autora i el final, tan previsible! 


Puntuació final


Moltes lletres i bona lectura! ñ-ñ




2 comentarios:

  1. ¡Hola Ídia!

    M'ha sorprès trobar un blog literari en català (potser sóc jo, que no he mirat prou). Respecte a la ressenya, la veritat és que la col·lecció de la Sopa de Llibres no m'agrada gaire, els trobo un xic infantils; quina pena que no t'hagi agradat.

    En fi, et segueixo bonica^^

    Elena

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola, Elena!
      Jajaja, doncs mira, jo en tinc un i et dono la benvinguda.
      És veritat, però he aprofitat el llibre i m'he decidit a fer la ressenya. Intento llegir llibres d'edats variades, perquè el públic pugui tenir diferents llibres entre els quals escollir.

      Bé, gràcies per seguir-me i molts petons ^^

      Ídia

      Eliminar

¡Gracias por comentar, viajero! Respeto, opinión y buenas palabras son la clave. ¡A teclear se ha dicho!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
entradas
comentarios
días online